Thuis... en ver van huis... - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van anieteinsuriname - WaarBenJij.nu Thuis... en ver van huis... - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van anieteinsuriname - WaarBenJij.nu

Thuis... en ver van huis...

Door: Aniete

Blijf op de hoogte en volg

12 Juni 2005 | Nederland, Zwolle

Bekijk foto's op groups.msn.com/anietesfotoalbum!!


Na 8 uur in het vliegtuig, afscheid van iedereen, plofte ik terug op Nederlandse bodem. Met mooi weer, want dat weekend was het net 30 graden in Nederland. Zoals ik in mijn eerste bericht vanuit Suriname al zei: "Always take the weather with you". En ook nu ging die uitdrukking weer op. Het was raar en niet leuk om afscheid te moeten nemen, niet wetend of ik nou terug kom of niet. Tenminste, wanneer dat zal zijn. Ik weet niet of dat nog dit jaar zal zijn, of over tien jaar, wie zal het zeggen. Voor mij staat vast dat ik zeker nog een keer naar Suriname ga, liefst binnenkort nog. Dat is nog even afwachten, ik weet wel dat de mensen daar hun best ervoor gaan doen, mocht het dan niet lukken dan komt er vast wel iets anders voor in de plaats!

In juli en augustus heb ik zowieso een beetje Suriname op het kwakoe festival maar ook in de afgelopen twee weken heb ik alweer mensen ontmoet die iets met Suriname hebben en waarmee ik "herinneringen" kon ophalen.

Inmiddels ben ik alweer twee weken thuis en aan de ene kant went het snel, aan de andere kant blijft het raar en voel ik me nog ontregeld. Zo'n overgang is natuurlijk altijd wennen. Ik ben druk bezig iedereen weer te zien en daarnaast hard aan het werk voor de laatste loodjes van het afstuderen. De maand juni doet hier zijn naam in ieder geval nog geen eer aan, want het is behoorlijk fris!

Ik ben in ieder geval erg dankbaar voor de geweldige tijd die ik in Suriname gehad heb en voor de vele leuke mensen die ik daar mocht ontmoeten, waarvan enkele blijvende contacten zullen zijn, hoop ik. En of dit half jaar Suriname een vervolg krijgt of niet, deze ervaring pakt niemand me meer af, zoals veel mensen tegen me gezegd hebben! Ik hoop dat ik alle positieve dingen die ik heb meegekregen vanaf daar voor altijd mee zal dragen.

Ik geloof dat ook deze website best een succes is geweest. Iedereen nogmaals bedankt voor de leuke reacties daarop en ik ben blij dat mensen met plezier de verhalen hebben gelezen, het was erg leuk om te doen en ik was het aan mijn stand verplicht denk ik!

En vergeet niet:
A bakra disi e verstan allesani!

Aboeng, mo syi!

  • 12 Juni 2005 - 13:46

    Janyte:

    Hee lieve Anietski,
    tja aan alles komt een einde maar thuis is ook weer ok toch? Maar ik snap wat je bedoelt en ik ben benieuwd hoeveel last ik ervan ga krijgen... Nog twee nachtjes en dan landen wij ook weer op NL bodem en dan moet er weer gewerkt worden! Ik hoop dat we elkaar snel kunnen zien en bij kunnen kletsen. Een ding ga ik in ieder geval wel missen; de superleuke stukjes op jouw site, ik heb er erg van genoten en ik weet zeker meer mensen met mij ook! Een hele dikke tut vanuit Moskou, Janyte

  • 15 Juni 2005 - 15:01

    Sharlene:

    Hoi poppie,
    alles 1000???
    Hier gaat het redelijk goed hoor.
    IK MIS JE WREED!!, maar dat hoef ik eigenlijk niet te zeggen, want dat wist je al toch?
    We hebben haast elke dag contact op MSN en soms even snel een belletje, maar toch is het absoluut niet hetzelfde als toen je hier was en we de hele dag aan het kletsen waren.
    Of nou, de hele dag, wanneer je niet aan het werken was dan. Was echt heel gezellig hoor en ja, nu je er niet meer bent, voel ik wel dat er iets ontbreekt
    Ok maar genoeg gezeur, want het leven gaat door. Ik hoop ook echt dat je binnenkort terug komt naar Suriname.
    En je schreef dat je hoopt dat een paar van de mensen die je hebt ontmoet hier, blijvende contacten zullen zijn, wel meid, laat me maar vast zeggen dat zolang jij het wilt, we 100% zeker het contact zullen blijven onderhouden, neem dat maar van me aan.

    Anyway spreek ik je later wel op MSN poppie.
    Dikke kus, Shar

    Dit was mijn eerste berichtje op je site en ik denk dat er nog meer zullen volgen.

    Ooh ja, ook nog de hartelijke groeten van Mickle. Hij zegt dat hij je mist en hij heeft me echt verzocht om dat door te geven, dus dan weet je het.

    SOSO LOBI

  • 19 Juni 2005 - 20:05

    Wigle, Jelle, Anneke:

    Dag Aniete, blij je nog een keer op de site te ontmoeten, wij missen het gewoon een beetje! Blij dat ej gezond terug bent, van benne en ina hoorden we al dat je het weer druk hebt met de studie, deze week zal ik bellen om te horen hoe het gaat, groetjes aan jan en ytie

  • 27 Augustus 2005 - 17:26

    777:

    Yu e verstan allesani?yere!!!!Mi no denki:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zwolle

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 39093

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: