Wan switi kresneti! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van anieteinsuriname - WaarBenJij.nu Wan switi kresneti! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van anieteinsuriname - WaarBenJij.nu

Wan switi kresneti!

Door: Aniete

Blijf op de hoogte en volg

24 December 2005 | Suriname, Paramaribo

Dag allemaal,

Hierbij even een bericht zo vlak voor de kerst! Bij jullie is de temperatuur wel wat lager, maar troost je... het regent hier vrijwel de hele dag op het ogenblik. Het lijkt wel vies Nederlands herfst weer.. blegh.. maar wel lekker warm. Alleen de muskieten zijn erg vervelend het zijn er erg veel.

Ik tik dit bericht op de computer van een Nederlands echtpaar dat ik ken via Tom en Els, ze hebben me gevraagd om twee weken op hun huis te passen, wat voor mij betekent twee weken wonen in comfort! Heerlijk. Ik pas op het huis en twee hondjes. Tijdens de kerst en oud en nieuw zal ik wel veel weg zijn, maar ik slaap wel hier. (warme douche, warme wasmachine!)

Gisteravond had ik mijn eerste Surinaamse kerstdiner bij Hennah en Eddy thuis met alle collega's van The Back Lot. Het was een echt diner met een kok en iedereen was mooi aangekleed en na het diner hebben we met z'n allen kerstliederen gezongen en erg gelachen! (foto's volgen) Nu is het zaterdag en vanavond ben ik alweer! uitgenodigd voor een kerstdiner bij vriendinnetje Lindsay thuis, haar ken ik uit Nederland. Eerst zullen we met z'n allen naar de kerk gaan. Eerste kerstdag zal ik doorbrengen bij Tom en Els wat ik wel heel fijn vind, want het is toch best apart om kerst te vieren zonder familie, maar zij voelen ook een beetje als familie en ik vind het ook heel leuk om de meisjes weer te zien! Tweede kerstdag zal ik denk ik lekker rustig beginnen, 's avonds ben ik (ja alweeeer) uitgenodigd bij het kerstdiner van Hennah zelf. Echt een hele eer! Ik geniet dus wel met kerst dit jaar!

Via deze weg wil ik iedereen die ik geen kerstkaart heb gestuurd een hele fijne kerst wensen en natuurlijk het allerbeste voor 2006!

Aniete

  • 24 December 2005 - 22:18

    Wemke:

    Wan Switi kresneti to you too lieverd! Zo te lezen ga jij je niet vervelen met kerst... Neem t van me aan, voor je t weet zijn die kerstdagen weer voorbij (wat betreft t gemis van de familie..) en t is ook wel eens leuk!! Aniet, geniet ervan, als ik je foto's zo zie, wil ik ook weer weg... Jij in Suriname en ook Janyte in het amerikaanse... JALOERS!
    Prettige kerstdagen en als ik je niet meer spreek, een heeeeeeeeeeel goed 2006! Dikke kus van mij!

  • 27 December 2005 - 15:04

    Poppetje:

    Nietje!
    De Kerstdagen alweer voorbij, op naar Oud en Nieuw! Geen witte Kerst dit jaar, helaas... Alhoewel het vandaag natuurlijk wel gesneeuwd heeft (een dag te laat!). Schieten ze daar in Suriname ook met carbid op 30 december? Of hebben ze andere tradities? Nou meis, zing het jaar goed uit! Tot spreeks en mails in 2006!
    Dikke kuz van Hanneke.

  • 27 December 2005 - 15:05

    Marja (Xenos):

    Hee meis, dankjewel voor je berichtje(mail), ik hoop dat je geweldige dagen hebt gehad en nog een heel fijn oud en nieuw gewenst!!!

    Kus Marja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 39099

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: